vs

Nie ma wątpliwości, że zarówno reklamy płatne Google AdWords, jak i pozycjonowanie strony www w wyszukiwarkach to bardzo efektywne formy promocji marki, towarów i usług. Każda z tych form ma swoje zalety i wady, o których warto pamiętać opracowując strategię marketingową dla swojej firmy.

Zalety pozycjonowania

Pozycjonowanie pozwala w tani sposób dotrzeć do klienta, a także pozyskać duży i wartościowy ruch na stronie. Firma, która osiąga wysokie pozycje w wyszukiwarce zyskuje zaufanie wśród użytkowników internetu. Dzięki pozycjonowaniu firma staje się rozpoznawalna na rynku i ma szansę na pozyskanie wielu nowych klientów. Będąc na wysokich pozycjach w wyszukiwarkach trafiamy z ofertą dokładnie do tych klientów, którzy są zainteresowani określonymi usługami lub produktami. Nie musimy posługiwać się więc agresywnym marketingiem. Optymalizacja strony www, która jest niezbędna w procesie pozycjonowania strony, wpływa też korzystnie na odbiór strony przez klientów. Dzięki audytom SEO i optymalizacji można zadbać, by strona szybko się ładowała, była przyjazna urządzeniom mobilnym, by nie było na niej znaczących błędów, by była uporządkowana.

Zalety AdWords

Cały system płatnych reklam Google AdWords jest dopracowany w każdym szczególe, dzięki temu można bardzo precyzyjnie określić słowa kluczowe, grupę docelową, miejsca, w których reklama będzie się wyświetlać. Można też skorzystać z opcji związanych z remarketingiem. Kampanie AdWords są bardzo elastyczne. W trakcie trwania kampanii można ją dowolnie modyfikować, zwiększać lub zmniejszać budżet, zmieniać słabo konwertujące frazy na bardziej trafne. Efekty kampanii są widoczne od razu. Kampanie AdWords są więc doskonałe chociażby w przypadku sprzedaży sezonowej. Jeżeli chcilibyście oszacować ile kosztuje optymalizacja kampanii przez zewnętrzną firmę polecam ten kalkulator https://www.takmedia.pl/kampania-adwords/

Wady pozycjonowania

Jedną z większych wad pozycjonowania jest fakt, ze efekty są widoczne dopiero po kilku miesiącach. Pozycjonowanie to proces, który trzeba rozpocząć odpowiednio wcześnie. Trudno wprowadzać zmiany, dlatego jest to propozycja dla firm, które mają stałą ofertę. Aby utrzymać osiągniętą w wyszukiwarce pozycję nadal trzeba podejmować działania, które pozwolą podtrzymać rezultat. Nikt nie jest w stanie zagwarantować efektu, ani dokładnie określić potrzebnego budżetu przed realizacją usługi.

Wady AdWords

Podstawową wadą kampanii AdWords jest to, że kampania opiera się na zmiennych kosztach. To ile kosztują słowa kluczowe zależy od konkurencji. To jak często nasza reklama będzie się wyświetlać zależy od tego czy wygramy z konkurencją w trwającej cały czas aukcji na słowa kluczowe. Kampanie AdWords należy stale monitorować. Trzeba też pamiętać, że w momencie gdy skończy się budżet na reklamy to kampania zostaje wstrzymania, a wraz z zakończeniem kampanii znikają efekty, które ona ze sobą niesie.